eya saja...

assalamualaikum pembuka

bicaraku....

nama ku nur nadhirah izyan..

umur kira sndri lah...nie tarikh.. 22.8.1993 hehe...

this blog is about my life..

my world...

and my music..


Monday 3 June 2013

Dalam Hati Ada Taman

Assalamualaikum..

Dia selalu ada.
Dia sabar mmelayan kerenahku
Dia sabar memberi nasihat
Dia selalu mengingatkan benda2 yang wajib
Dia selalu mengucap kata rindu sayang
Tak pernah sekali dengar dia merungut tentang sikapku
Bila sikapku mula kasar
Tak pernah sekali pun marahku
Tak pernah sekali dia off phone
Tak pernah sekali pun dia marah padaku
Tak pernah sekali pun dia meninggi kan suara
Sentiasa berhemah dalam berkata2
Sentiasa bersabar
Sentiasa membuatku tersenyum kembali
Sedaya upaya dia mengusikku agar aku mampu senyum dan gelak

DIA..
Tak pernah sekali pun aku dengar dia merungut

Kadang kala
Sikap dia juga menyakitkan hati
Sentiasa lupa pada janji untuk call semula
Sentiasa membuatku terasa hati
Membuatku keluh kesah menanti panggilan dia
Menanti dia merinduiku seperti dia katakan
Menanti untuk dia memulakan semuanya

Aku?
Selalu merungut
Selalu menyusahkan dia
Selalu ganggu dia
Tak pernah nak faham dia
Sentiasa membuat dia dalam keadaan sebersalah

Tapi
Aku perlu faham dia study
Bukan kerja yang pada waktu malamnya terluang untukku
Tak lama lagi dia final exam
Dia perlu fokus supaya pointer dia tak jatuh kali ini

DAN AKU
Perlu bersabar dengan kerenah dia
Seperti mana dia sabar dengan kerenahku
Aku perlu memahami dia
Seperti mana dia memahamiku

SAYANG
Thank you kerana sentiasa ada di sisi diri ini yang seberapa


May Allah Bless

No comments:

Post a Comment