eya saja...

assalamualaikum pembuka

bicaraku....

nama ku nur nadhirah izyan..

umur kira sndri lah...nie tarikh.. 22.8.1993 hehe...

this blog is about my life..

my world...

and my music..


Monday 20 May 2013

Buat sahabat sekalian

Assalamualaikum.

Hmm, semua orang ada perasaan marah kan? Ada sesetengah orang boleh control. Ada yang tidak. Yang tak boleh control tu, bawa2 lah ontrol. Nanti diri sendiri jugak yang sakit. Kan? Macam aku, aku nie panas baran. Tapi since aku asyik nak marah je kat Aizat sayang tu, haih tawu x betapa menyesalnya. Walaupun tak lah terjadinya pergaduhan besar, tapi akan buat diri rasa menyesal walaupun marah sikit saja. Kenapa nak marah padahal benda yang jadi tu kecik je. Boleh explain each other. Yang pasati seorang mesti mengalah. Kalau dua2 kepala batu, tak jadi jugak. Macam mana nak harmoni kalau dua2 keras kepala kan. Kalau dua2 keras kepala, maka titik pertengkaran berlaku dan bila dua2 anak adam hawa mula bertengkar, bersorak lah syaitan2.

Since aku macam dah boleh control marah and selalu bersangka baik pada Aizat, aku rasa aman dan tenteram. Tak de asyik nak marah saja. Bersangka baik kita pada orang dan xelok kita bersangka buruk. At last kita letih sendiri sebab fikir benda yang xmungkin terjadi dan mungkin akan menyebabkan berlakunya fitnah. Dosa fitnah itu lebih berat, lebih besar dari dosa membunuh. Menakutkan azab yang bakal ditanggung.  Dosa Pahala urusan Dia. Allah Yang Maha Esa. Selagi kita masih bernafas di muka bumi ciptaan-Nya, janganlah kita terlalu gah berjalan di atasnya dan lupa pada Dia. Tingkatkan amalan untuk mengumpul pahala. Bukan harta dunia saja. Harta akhirat juga penting kerana harta akhirat akan kekal manakala harta dunia hanya ujian dah daki dunia saja. Dan ingatlah kita pada janji kita pada Allah sebelum kita lahir. Sama2 kita tunaikan janji kita.

Semoga Allah mengampunkan dosa2 aku, kedua ibu bapaku, adik2 ku, kaum kerabatku dan seluruh umat muslimin dan muslimat. Kepada kaum musyrikin, semoga diberi hidah kepada mereka.

p/s: Dunia kita dah tua sangat. 'Tanda' pun dah lama kita nampak. Marilah sama2 kita lakukan kebaikan dan kumpul saham akhirat.

May Allah Bless.

No comments:

Post a Comment